• Skúmame a meriame v III. A

        • ...sila a smer vetra... voda a vzduch... využitie sily vetra... spoločná práca... výroba meračov... skúmanie... zisťovanie množstva zrážok...

        • Návšteva v MŠ

        • ...zdravotná sestra... úraz, choroba, zdravie... ako prebieha návšteva u pani doktorky... ukážka, ako sa berie krv, pichá injekcia... práca s fonedoskopom... ako sa berú stery, odbery... ako prebieha vyšetrenie očí... oxymeter... prevencia proti chorobe... darček - ovocie a rôzne omaľovánky... deti sa pýtali a veľa sa naučili... ďakujeme Mgr. Mikušovej...

          Deti sa učia oveľa rýchlejšie ako dospelí, pretože sa ešte nenaučili báť. 

           

        • Ochutnávka anglických kníh v V. A

        • ...hodina anglického jazyka... čítanie anglickej literatúry... nové príbehy... a fairy tale... zaujímavé čitateľské zážitky... my book report... opis príbehu... postava, ktorá ma najviac zaujala... hodnotenie knihy... dictionaries... učenie slovnej zásoby a fráz pomocou čítania...

             Mgr. Jana Herková, učiteľka anglického jazyka

        • Krúžok Relax

        • ...potulky prírodou... zaujímavý prírodný materiál... bežecké preteky... šarkaníky – dekorácia do triedy... obrazy našej fantázie pod stromami

        • Vesmírne preteky v V. A

        • ...objavovanie vesmíru...  domáce rakety... astronauti... kypriaci prášok a ocot... lepkavé ruky... zábava... rekord 1m... ihrisko...

        • Dejepis v V. A

        • ...spoznávanie hmotných pamiatok... skúmanie nálezov zvyškov keramiky... ako asi vyzerala pôvodná nádoba?... reštaurovanie... tvorenie repliky...

        • L ako lokša

        • ...spoznávanie všetkými zmyslami... práca s receptom... zoraďovanie... rozprávanie podľa obrázkového receptu... radosť... pani učiteľka, ja nemám rád lokše, ale keď si ju sám spravím, tak si ju aj zjem... 

        • Školské kolo OSJL

        • ...online test... transformácia textu... príprava a prednesenie rečníckeho prejavu...  téma - migrácia vtákov... 10 ôsmakov a deviatakov... úspešní riešitelia A. Barroso a T. M. Müller... postup do okresného kola - Adam... držíme palce... 

        • Dejepis v VI. A

        • ...dobrovoľná domáca úloha... návrat do minulosti... stopa k mojim predkom... rodostrom... pekné spomienky...

        • Piatok v ŠKD 3

        • ...upršaný deň sme využili... včera sme si zhotovili spoločne skladačku Tetris a logickú hru Kvietok...  zahrali sme si balančnú hru s loptičkami, hokej, pexeso... precvičili sme si pľúca... nechýbali ani omaľovánky, hľadanie obrázkových rozdielov i trochu pohybu...  

        • Úspešný projekt

        • ...rozvojový projekt Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Čítame pre radosť... posilnenie pozitívneho vzťahu ku knihám a čítaniu... zriadenie alebo doplnenie triednych knižníc... naša škola získala 750 €... tešíme sa :-) ...

        • Dejepis u deviatakov

        • ...zločiny komunizmu... texty... tvorba plagátov... práca v skupine... prezentovanie udalostí... kritické myslenie... šikovní deviataci...

        • Lampiónový sprievod škôlkarov

        • ...pripomenutie starodávneho zvyku... zapálenie svetlonosa... lampiónový sprievod... rodičia a deti... nápadité lampióny... prechádzka... malé občerstvenie... nápoj a veselé medovníčky, lízanka... ďakujeme a tešíme sa o rok...

        • Október v ŠKD

        • ...spoločná hra... kamarátstvo... budovanie vzťahov... zážitkové učenie... šarkaniáda... diskotéka... vzájomné zdieľanie pocitov... pobyt vonku... divadlo Oskar... kreativita... spolupratričnosť...

        • Návšteva v škole

        • ...piatok... netradičné vyučovanie... pozvanie riaditeľa školy prijali... starosta obce Župkov Mgr. Ľubomír Medlen a poslanec Obecného zastupiteľstva v Župkove p. Peter Betko... interview s Lili, podpredsedníčkou Žiackeho parlamentu (prepis nahrávky z diktafónu)

          Prečo ste sa rozhodli navštíviť našu školu?

          p. Medlen: Odpoveď nájdete vo Vašej otázke. Je to úplne jednoduché, je to „naša“ škola – škola nás všetkých a kto by mal mať väčší záujem o našu školu, ak nie starosta obce. Obec je zriaďovateľom školy a najdôležitejšou povinnosťou obce je vytvárať podmienky pre výchovu a vzdelávanie detí a žiakov. A teraz menej vážne. Bol som pozvaný vaším pánom riaditeľom, ktorý mňa osobne a poslancov obecného zastupiteľstva informoval, že dnes bude v našej škole prebiehať blokové vyučovanie. Keďže som fanúšikom inovatívnych postupov vo vyučovaní, každej takejto aktivite fandím, s radosťou som jeho pozvanie prijal a neľutujem.

          p. Betko: Na poslednom zastupiteľstve Obecného úradu v Župkove som bol pozvaný pánom riaditeľom  a som aj rodák z tejto obce, a poslanec a okrem toho som aj ja vyrastal v tejto škole, takže ma ťahali sem aj srdiečko, aj zvedavosť, ako pokročila doba, aké máte pekné zariadenie. 

          Ako sa vám u nás páči ?

          p. Medlen: Páči, lepšie povedané už dlhšiu dobu som nadšený zo všetkých ľudí, ktorí v tejto budove pracujú, študujú, pripravujú stravu v školskej jedálni, starajú sa o údržbu a čistotu priestorov v škole. S dovolením sa považujem za jedného z vás. Škola, myslím tým budovu školy, je peknou dominantou našej obce Župkov. Samotná budova by však bez života, ktorý v nej prebieha, nebola ničím. Ako telo bez duše. Teda to, čo sa mi páči u nás najviac, je vnútorný život školy. Páčia sa mi usilovní žiaci, priateľskí, aj keď prísni učitelia. Páči sa mi nové zvonenie, ktoré vás upozorňuje na začiatok a koniec vyučovacej hodiny. A páči sa mi toho ešte oveľa viac, ale to by sme tu museli byť dlho, kým by som to vymenoval 😊

          p. Betko: Veľmi sa mi tu páči, je tu pekné prostredie, máte tu zaujímavé učebné osnovy, zveľadené priestory, či už exteriér alebo interiér, detičky milé, pani učiteľky a páni učitelia tiež. Pán riaditeľ ma sprevádzal celý čas, takže som nad mieru spokojný.

          Je vyučovanie, ktoré ste videli iné ako to, ktoré ste zažívali v detstve vy?

          p. Medlen: Ja som svoju návštevu základnej školy ukončil v roku 1981, v tej dobe bolo všetko iné. Na chodbe sme sa cez prestávku museli prechádzať do kruhu, nesmeli sme sa nahlas smiať. Cez hodinu sme museli sedieť s rukami za chrbtom a väčšinu vecí sme sa museli učiť naspamäť. Pred učiteľmi sme mali prirodzený rešpekt. V podstate strach. Myslím si, že to bolo úplne iné vyučovanie, aké som dnes zažil vo vašich triedach. Chýbala možnosť slobodnej diskusie či vzájomného rozhovoru počas vyučovania medzi žiakmi a už vôbec nie medzi žiakom a učiteľom. Dnes som v našej škole videl deti, ktoré sa učili navzájom ako rovesníci, pracovali v tímoch, vzájomne sa rešpektovali a mám pocit, že ich to veľmi bavilo a nové poznatky prijímali s nadšením. Zároveň som si však uvedomil, že pre učiteľov bol dnešný deň určite náročnejší.

          p. Betko: Áno, takýto deň sme v živote nemali v škole. Mali sme slovenský jazyk, matematiku, dejepis, zemepis a ďalšie predmety, ale sedeli sme v laviciach a učili sme sa, písali sme, ale takéto vyučovanie som nezažil. Myslím si, že je to zaujímavé. Zažil som teraz v každej triede chvíľku, mám dobré pocity z toho vyučovania. Už len na základe toho, že deti boli šťastné a odreagované. Jednoducho super. 

          Čo by ste odkázali žiakom našej školy?

          p. Medlen: Všetkým žiakom našej školy odkazujem, že som na vás hrdý. Tým, že navštevujete našu základnú školu, stávate sa súčasťou obce Župkov, aj keď tu nebývate. Som hrdý na vaše výsledky v športových súťažiach, v ktorých reprezentujete našu obec. Som hrdý na výsledky, ktoré dosahujete v súťažiach a predmetových olympiádach. Máte perfektných učiteľov, ktorí vás aj dnes učili ako rešpektovať jeden druhého, vzájomne sa počúvať a pomáhať si. Počas mojej dnešnej návštevy v jednotlivých triedach som bol príjemne prekvapený z vašej kreativity, vašich vedomostí a otázok, na ktoré som vám dúfam vedel zodpovedať. Prajem vám radosť zo života a veľa pekných zážitkov zo školy. Tak, aby ste mali na čo spomínať.

          p. Betko: Nech sa učia, nech poslúchajú pani učiteľky a pánov učiteľov, hlavne nech poslúchajú doma. Pani učiteľky a páni učitelia vám určite nechcú zle ako deťom. Chcel by som popriať deťom, nech sú zdravé a úspešné v živote a táto škola nech im dá čo najviac, čo môže dať. Nech sa dostanú tam, kam sa chcú dostať a nech sú dobrými ľuďmi.

          Obaja páni na konci interview poďakovali za pozvanie a popriali našej škole veľa úspechov.

           

        • Blokové vyučovanie v I. A

        • ...klbko priateľstva na nádvorí... rozprávka o princeznej Krasave... hľadanie stratených písmen v hradnej knižnici... hlásnik... vlastný erb... oblečenie pre princa, princeznú... kráľovská koruna... hrad z geometrických tvarov... možnosť výberu... aktivita a radosť detí

        • Blokové vyučovanie v II. A

        • ...téma Psíček a mačička... hľadanie správneho receptu... počítanie ceny a množstva surovín... nákup surovín... pečenie tortičiek... triedenie vlastností... zábava... spolupráca... učenie hrou...

        • Blokové vyučovanie v III. A

        • ...téma Mravenisko... kolónia... život v mravenisku... chránime kráľovnú... cintorín mravcov... spolupráca... pomoc... cesta za potravou... poznám ťa rukami... nástenka vďaky...

        • Blokové vyučovanie v III.B

        • ...téma V zdravom tele zdravý duch... pocvičme si v rytme... sloboda výberu úloh... zdravé raňajky... príprava šalátov – mňam, mňam... pátrame v texte... plastelínová tržnica... vylúštim hádanky, osemsmerovky, prešmyčky?... zaváraniny na matematický spôsob... spolupráca... spoločné hodnotenie... palec hore na celé vyučovanie

          ...ani my sa nestratíme... ochrana života a zdravia... osobnostný a sociálny rozvoj... dopravná výchova... environmentálna výchova