V pondelok 29. 11. sme tradičné vyučovanie vymenili za tematický deň. Cieľom bolo rozvíjať u našich žiakov digitálnu gramotnosť. Pripravených bolo množstvo aktivít (Napíš spolužiakovi sms; Čo sa stane s mojou fotografiou na internete; Ja som skvelá/skvelý; Čo deti vidia, to deti opakujú; Od koho som sa to naučil/a; Čo by sa dalo spraviť?; Dokonči príbeh), z ktorých si triedni učitelia zostavili program pre svoju triedu. Počas dňa si žiaci vyskúšali, ako sa môže cítiť niekto, komu príde zosmiešňujúca či urážajúca sms alebo niekto, komu iní zmenia, zničia obrázok. Hľadali v sebe svoju jedinečnosť, niečo pekné a cenné. Rozmýšľali, od koho sa učia, napr. dodržať slovo, nadávať, objavovať neznáme, pomáhať, kričať a pod. Mali si predstaviť, že v ich triede sa objavilo kyberšikanovanie, formou brainstormingu navrhovali riešenie alebo pomoc pre obeť, ale aj to, čo by bolo potrebné urobiť s agresorom.
Okrem toho sme si k niektorým aktivitám pozreli filmy z www.kybersikanovanie.sk a www.ovce.sk.